UKK

1. Haluaisin hankkia valomainoksen, kyltin tai teipin, mitä teillä on tarjolla?

Valmistamme LED-, neon- LED-nauha, ja kotelovalomainoksia sekä teippejä ja valaisemattomia kylttejä, aina tilauksesta ja asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Niissä voi olla esimerkiksi logo, yhteystietoja tai muita tekstejä. Toisin kuin erilaisia OPEN y.m. somistekylttejä myyvät verkkokaupat, meillä ei ole mitään "valmiina hyllyssä", mutta valmistamme toki sellaisiakin mainoksia tilauksesta.

Täältä verkkosivulta voitte tutustua tuotteisiimme ja palveluihimme aiempien toteutusten kautta. Jos teillä on muunlaisia ratkaisuja mielessä niin ottakaa yhteyttä niin voimme varmasti järjestää niitäkin tai auttaa eteenpäin asiassa.

2. Miten toimitus tapahtuu käytännössä?

Ottakaa yhteyttä ja anna alla listatut tiedot - mieluiten sähköpostitse. Kysymme mahdollisesti tarkentavia lisäkysymyksiä jotta voimme laskea mahdollisimman tarkka tarjous, tarvittaessa eri toteutusvaihtoehdille. Tarvittaessa tulemme paikan päälle katsomaan jos on jotain mitä tarvitsee ottaa huomioon valmistuksessa ja asennuksessa. Tämän jälkeen teemme kirjalllisen tarjouksen.

Jos tarjous vaikuttaa hyvältä ja haluatte tilata - ottakaa yhteyttä ja tilatkaa! Valmistamme mainoksen, ja toimitusajan sekä tilauksessa sovitun toimitustavan mukaan tulemme asentaman tai tuomme sen teille - tai voitte noutaa sen tehtaaltamme. Jos tulee jotain mutkia matkaan ilmoitamme aina siitä.

3. Mitä tietoja tarvitsette tarjousten laskentaa varten?

Vähintään

* jonkunlainen piirrustus, luonnos tai kuva logosta/tekstistä jonka haluatte toteutettavan

* mainosten/teippausten koko,

* toimitusosoite, ja tiedot asennuspaikasta (mielellään kuva kohteesta).

On myös hyvä jos voisitte ilmoittaa heti tarjouspyynnön yhteydessä toivotun toimitusajan, valaistujen mainosten kohdalla miten sähköä on saatavilla, sekä jos on jotain muuta mitä täytyy ottaa huomioon (esim. vanhojen teippien tai mainosten poisto).

Sähköposti on paras yhteydenottotapa, jotta saamme kaikki tiedot varmasti oikein.

Voimme myös tulla paikan päälle katsomaan, se ei maksa mitään

(pääkaupunkiseudulla, mutta jos on isompi projekti kauemmallekin).

4. Tarvitsevatko mainokset luvan?

Joskus tarvitsevat mutta monesti ei, riippuu paljon paikasta. Yleisesti voi sanoa että jos rakennuksessa on jo yksi tai useampi mainos niin todennäköisesti sinne voi asentaa sinne yksi tai useampi lisää.

Jos olet kohteessa vuokralaisena niin vuokranantajalta kannattaa kysyä lupaa tai mielipidettä.

Jos kohde on kiinteistössä jossa on muitakin toimijoita niin on suositeltavaa kysyä lupaa isännöltsijältä/talon edustajalta. Heiltä voi myös tiedustella valmiiksi voimassa olevaa valomainoslupaa.

Sisätilojen mainoksiin ei tarvita lupia viranomaisten puolelta. Ulkomainonta (ml. näyteikkunoiden mainokset) sen sijaan vaikuttaa rakennuksen ja maiseman ilmeeseen, jonka takia on sääntöjä ja lakeja jotka määräävät mitä ulos saa laittaa.

Helsingissä ei kaupungin puolelta tarvita lupia mm.:

* 1 kerroksen näyteikkunan yläpuolelle tulevalle logolle/irtokirjainmainokselle joka on enintään 40 cm korkea

* kaksipuoliselle kotelomainokselle tai kyltille jonka koko on enintään 60x60 cm

* ikkunateippauksille joka peittää korkeintaan 50% ikkunasta (pl. aurinkosuojateippaukset). https://www.hel.fi/static/rakvv/ohjeet/Mainoslaitt...

Melkein aina tämän kokoiset ja -tyyppiset mainokset sopivat kohteeseen ja riittävät asiakkaan tarpeisiin. Yleensä isomman mainoksen luvan hakemisen vaiva ja hinta ei vastaa hyötyä - puhutaan vähintään satojen eurojen lisäkustannuksesta ja luvan hyväksymiseen menee vähintään kuukausi.

Sen lisäksi, jos paikalla on aikaisemmin ollut samankokoinen tai isompi mainos, tai jos lupa on jo olemassa (esim. uusissa kauppakeskuksissa yleensä haetaan rakennusluvassa valmiiksi luvat rakennuksille tuleville mainoksille ) uutta lupaa ei tarvita.

Suurimmissa kaupungeissa on yleensä samankaltaisia sääntöjä, mutta pienillä paikkakunnilla (sekä suojelluissa rakennuksissa) säännöt ovat monesti tiukempia. Ääritapauksissa tulee jopa hakea lupaa pienelle ikkunateippauksille. Kaupungin tai kunnan rakennusjärjestykset löytyvät yleensä niiden nettisivuilta.

5. Voisimmeko saada XX huomiseksi? Millainen toimitusaika teillä on?

Ei, toimitusajat ovat vähän pidemmät kuin esim. pikaruoassa. Tuotteemme eivät ole hyllytavaraa, vaan ne valmistetaan yksilöllisinä tuotteina juuri teille. Toimitusajat ovat yleensä viikosta kuukauteen, välillä enemmän, välillä vähemmän. Kannattaa ehdottomasti olla ajoissa liikkeellä. Joskus väliaikainen ratkaisu voi tulla kysymykseen joka sitten korvataan varsinaisella mainoksella.

6. Paljonko XX maksaa? Onko teillä hinnastoa?

Koska valmistamme tuotteet aina tilauksesta, asiakkaan toivomusten mukaisesti, niin meillä ei ole varsinaista hinnastoa. Hinta riippuu mm. koosta, toteutustavasta, materiaaleista ja paljonko työaikaa valmistamiseen menee. Karkeasti ottaen alle sadalla eurolla saa pienen yksinkertaisen teipin (esim. aukioloajat oveen), kotelovalomainokset alkavat muutamasta sadasta eurosta, ja erillisistä osista koostuva valomainos maksaa yleensä vähintään tuhat euroa.

7. Suunnitteletteko meille logon?

Yleensä asiakkaalla on jonkunlainen idea siitä mitä haluaa, esim. yrityksellä on valmis logo josta teemme valomainoksen tai teipin. Voimme kyllä antaa joitakin ehdotuksia, ja voitte tutustua aikaisimpiin töihimme täällä verkkosivuillamme mutta emme varsinaisesti tarjoa suunnittelupalveluja.

8. Miten kestäviä tuotteenne ovat?

Tuotteissamme on vuoden korjaustakuu, edellyttäen ettei kukaan muu ole tehnyt tuotteisiin toimenpiteitä. Käytämme asianmukaisia ja laadukkaita osia, joten todennäköisesti mainos tulee toimimaan huomattavasti kauemmin kuin vuoden. Esimerkiksi teollisuuskiinteistöömme valmistamamme "KISÄLLITALO" LED-valomainos on toiminut ilman huoltotarvetta vuodesta 2006.

9. Voiko tilausta muuttaa jälkikäteen tai peruuttaa?

Ikävä kyllä ei, tilaamalla sitoudutte maksamaan tilatut tuotteet. Suosittelemme että päätätte millaisen mainoksen haluatte ennen tilaamista. Kun tuotteemme valmistuu räätälöitynä yksilökappaleina, kokoa ja ulkonäköä harvoin voi muuttaa hyvällä lopputuloksella. Asiakkaalle räätälöityä tuotetta ei voi myydä jollekin toiselle asiakkaalle.

10. Toimitus ja asennus?

Riippuu mainoksesta, monesti Suomi-Neon hoitaa asennuksen mutta asiakas voi myös itse asentaa tai asennuttaa sen. Yritämme suorittaa asennukset ja huoltotyöt niin että siitä on mahdollisimman vähän häiriötä asiakkaalle sekä asiakkaan asiakkaille. Paikoissa jossa on pysäköintirajoituksia ja muita esteitä yritämme yleensä suorittaa asennukset/huoltotyöt aikaisin aamulla.

Jos annettuun hintaan kuuluu asennus, se tarkoittaa asennusta enintään 4 metrin korkeuteen maasta/lattialta (käytännössä 1 krs näyteikkunan yläpuolella), eli mihin Suomi-Neonin omat tikkaat ja telineet ylettyvät. Mahdollinen nostolava-auton tai muun tarvittavan nostolaitteen käyttövuokra lisätään hintaan ellei tarjouksessa erikseen ilmoiteta että se kuuluu hintaan. Sähkön kytkentä kuuluu hintaan jos sähköä on saatavana (esim. turvakytkin, jakorasia tai pistorasia) samalla seinällä, enintään 4 metrin korkeudessa maasta ja enintään 5 metrin etäisyydellä mainoksesta.

11. Mitä materiaaleja ja värejä on tarjolla?

Valomainoksessa käytetään yleensä alumiinia ja akryylimuovia. Aidot neonputket ovat lasia. Teipit ovat leikattua teippikalvoa/tarrakalvoa. Toteutetamme tuotteet niin lähelle piirrustusta ja toivottuja värejä kuin on teknisesti mahdollista. Toki mainokset ovat aina hieman eri värisiä riippuen valaistuksesta (päivä/yö, valo päällä tai pois päältä).

12. Millaisessa tiedostomuodossa aineistot voi toimittaa?

jpg, png, pdf, svg, ai ainakin käyvät. Ilmoitamme jos tiedosto ei toimi tai tarvitsemme lisätietoja.

13. Maksuehdot ja tavat, ja laskutustavat?

Tuotteen tai palvelun toimittamisen jälkeen lähetämme asiakkaalle laskun, eräpäivä 14 päivää laskun luomisen jälkeen. Voimme lähettää laskuja postitse sekä sähköpostitse. E-laskun lähettämisestä perimme laskutuslisän. Huomautusaika on 8 päivää ja tavara on myyjän omaisuutta kunnes se on kokonaisuudessaan maksettu.

14. Voiko maksaa osissa tai saada lisää maksuaikaa?

Yleensä ei. Pyydämme ennen tilauksen hyväksymistä maksajan tiedot. Varmistakaa ennen tilausta että teillä on edellytykset maksaa tilaus tarjouksen ehtojen mukaisesti. Jos ei, voimme yleensä ehdottaa teille edullisempaa vaihtoehtoa, tai vaikkapa vain osan mainoksista. Voitte aina tilata lisää myöhemmin.

15. Tarjoatteko huoltopalveluita?

Kyllä, meiltä myös mainosten huollot, muutostyöt, purkutyöt ja siirrot.

16. Palveletteko myös yksityisasiakkaita?

Kyllä, ylläolevien ehtojen mukaisesti.